Περιστατικά ή φήμες…; - Gr Xpress

Top News

Περιστατικά ή φήμες…;

Περιστατικά ή φήμες...;
Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail
Δικαστικές διαμάχες, συνεντεύξεις που έκαναν αίσθηση, προκλητικές δηλώσεις, περιστατικά που συζητήθηκαν αλλά και αβάσιμα κουτσομπολιά ή  φήμες γύρω από τα λαμπερά πρόσωπα του θεάματος.
Αυτά θα θυμηθούμε, από μια εποχή που η προσωπική ζωή είχε άλλη αξία ενώ ο κίτρινος τύπος ήταν σχεδόν ανύπαρκτος. Φυσικά όλα αυτά μέσα από τα έντυπα της εποχής χωρίς αναφορές σε γαργαλιστικά περιστατικά. Άλλωστε πολλά από αυτά οι ίδιοι οι καλλιτέχνες άφησαν να κυκλοφορήσουν στο τύπο χωρίς τίποτα από όλα αυτά να λεκιάσει τη λαμπερή παρουσία τους στη τέχνη. Το myselvi.gr δεν θέλει να θίξει την προσωπικότητα ή τη μνήμη κανενός από τους εμπλεκομένους.

Θα ξεκινήσουμε από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 20. Το 1928 συγκεκριμένα η Ελληνίδα φωτογράφος, Νέλλυ (κατά κόσμον Έλλη Σουγιουλτζόγλου- Σεραϊδάρη), φωτογράφισε γυμνή στην Ακρόπολη τη χορεύτρια της Κομεντί Φρανσέζ, Μόνα Πάιβα. Όπως ανέφερε η ίδια η φωτογράφος, το γυμνό δεν ήταν προγραμματισμένο και προέκυψε τυχαία. Η συντηρητική κοινωνία του μεσοπολέμου αλλά και ο αθηναϊκός τύπος μίλησαν για βεβήλωση του αρχαιολογικού χώρου. Για την ιστορία η Νέλλυ υπήρξε προσωπική φωτογράφος του Κωστή Παλαμά και του Ελευθέριου Βενιζέλου και φυσικά για πολλά χρόνια ήταν η επίσημη φωτογράφος του Υπουργείου Πολιτισμού.

Αποτέλεσμα εικόνας για akropoli

Στη δεκαετία του ’30 σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Άνθρωπος» ο μετέπειτα μέγιστος κωμικός του ελληνικού κινηματογράφου Βασίλης Αυλωνίτης, ενεπλάκη σε ροζ σκάνδαλο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εποχής, ο ηθοποιός εγκατέλειψε τη σύζυγο του για τα μάτια μιας θαυμάστριας του. Η εφημερίδα ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι άφησε ένα γράμμα στην σύζυγό του Πόπη όπου έγραφε: «Η μοίρα, μου έριξε μπροστά μου μια γυναίκα που με λατρεύει, μια γυναίκα που θα με κάνει μεγάλο, μια γυναίκα που θα με χωρίσει βέβαια από σένα, αλλά θα με υποστηρίξει. Μη ζητήσεις να μάθεις περισσότερα…», και κατέληγε με τον χαιρετισμό: «Γειά σου για πάντα, Βασίλης».
Αποτέλεσμα εικόνας για Βασίλης Αυλωνίτης,
Ένα ακόμη ερωτικό σκάνδαλο που συγκλόνισε το ελληνικό θέατρο ήταν η σχέση της Ρένας Βλαχοπούλου με τον γοητευτικό και ευκατάστατο bon viveur Γιάννη Κωστόπουλο, για χάρη του οποίου η καλλιτέχνης παράτησε τον σύζυγο της Κώστα Βασιλείου (Κύπριο παίκτη της ΑΕΚ). Γνωστή κατοχική εφημερίδα του 1943 έγραφε: «…Ο σύζυγος μηνύει. Πράγματι, κατά τας βεβαιώσεις και τας ανακρίσεις του απαρηγόρητου, όπως εμφανίζεται τώρα συζύγου, όστις απειλεί να υποβάλει και μήνυση επί μοιχεία, η άφαντος υπάκουσε εις νέας υποδείξεις της καρδιάς της, ακολουθήσασα έναν νεαρόν υιόν αποθανόντος τραπεζίτου, όστις από καιρού εφέρετο ως ο φανατικότερος θαυμαστής της…»
Αποτέλεσμα εικόνας για η σχέση της Ρένας Βλαχοπούλου με τον γοητευτικό και ευκατάστατο bon viveur Γιάννη Κωστόπουλο
Ένα γεγονός που ελάχιστοι γνωρίζουν ήταν ο άγριος δημόσιος ξυλοδαρμός της Μαρίκας Νίνου από τη Σωτηρία Μπέλλου. Οι δύο κυρίες του ρεμπέτικου ήρθαν στα χέρια με αφετηρία το ακόλουθο γεγονός που συνέβη στα χρόνια του εμφυλίου: Μια παρέα ζήτησε από τη λαϊκή ορχήστρα να πει το τραγούδι: «Του αητού ο γιος». Η Μπέλλου χαρακτήρισε τους πελάτες Χίτες και αρνήθηκε να το ερμηνεύσει. Ο τσακωμός με τον Τσιτσάνη ήταν ομηρικός και η συνεργασία τους σταμάτησε. Ο Τσιτσάνης συνεργάστηκε στη συνέχεια με τη Μαρίκα Νίνου, η οποία και απαίτησε να μην υπάρχουν πια στο σχήμα άλλες τραγουδίστριες. Από εκείνη τη στιγμή το μίσος γιγαντώθηκε ανάμεσα στις δύο κυρίες. Το γεγονός του ξυλοδαρμού πραγματοποιήθηκε, στο καφενείο των μουσικών στην οδό Ίωνος με τη Μαρίκα Νίνου να καταλήγει σε νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες.
Αποτέλεσμα εικόνας για μπελλου-νινου-
Ανάλογο περιστατικό συνέβη ανάμεσα στη Σοφία Βέμπο και τη Σπεράντζα Βρανά. Αφορμή στάθηκε ένα φόρεμα της τραγουδίστριας της νίκης, το οποίο κάποια στιγμή φόρεσε η Βρανά, γεγονός που έκανε έξαλλη τη πρώτη.  Η Βέμπο την φώναξε και της είπε «Έλα δω, Βρανά. Δεν μου λες πού νομίζεις ότι βρίσκεσαι, σε μπουλούκι και κάνεις ό,τι θες». Και η Βρανά της απάντησε «Όχι σε μπουλούκι, κυρία Βέμπο, με πήρατε από το Ακροπόλ νομίζω». Τότε η Βέμπο την άρπαξε από το μαλλί και άρχισε να την χτυπάει. Σύμφωνα με όσα είχε γράψει η Σπεράντζα  στην αυτοβιογραφία της ο καυγάς ήταν μεγάλος και τις δύο κυρίες χώρισαν ο Κούλης Στολίγκας και ο Νίκος Σταυρίδης.
Αποτέλεσμα εικόνας για Σοφία Βέμπο και τη Σπεράντζα Βρανά
Η Ελένη Παπαδάκη υπήρξε μια από τις κορυφαίες κυρίες του ελληνικού θεάτρου. Άφησε το αποτύπωμα της στην υποκριτική ως μέγιστο παράδειγμα ολοκληρωμένου καλλιτέχνη, παρότι έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 41 ετών. Ο θάνατος της έγινε πρωτοσέλιδο αφού εκτελέστηκε στα διυλιστήρια της ΟΥΛΕΝ από ομάδα υπό τον Καπετάνιο Ορέστη της Εθνικής Πολιτοφυλακής, στις 21 Δεκεμβρίου 1944. Η σορός της ανευρέθηκε περίπου ένα μήνα αργότερα ενώ οι υπαίτιοι της δολοφονίας συνελήφθησαν, κάποιοι εκτελέστηκαν δημόσια και κάποιοι άλλοι καταδικάστηκαν ισόβια. Μετά το θάνατο της η οικογένεια της υπέβαλε μήνυση ενάντια των ηθοποιών που στήριξαν το ΕΑΜ. Γεγονός που έγινε πρωτοσέλιδο στα έντυπα της εποχής!
Αποτέλεσμα εικόνας για Η Ελένη Παπαδάκη υπήρξε μια από τις κορυφαίες κυρίες του ελληνικού θεάτρου.
Στα χρόνια του ’60 το σταρ σύστεμ ανθεί στη χώρα μας ως επακόλουθο της ανοδικής πορείας του κινηματογράφου. Δημιουργούνται νέα είδωλα πολλά από τα οποία καταφέρνουν να απασχολούν περιοδικά και εφημερίδες με ειδήσεις και γεγονότα που τις περισσότερες φορές είναι αβάσιμα και υπάρχουν μόνο ως φήμες. Πρωταγωνίστρια σε όλα αυτά ήταν κυρίως η Εθνική μας σταρ Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η σχέση της με τον διάδοχο του βασιλικού θρόνου Κωνσταντίνο, ο επεισοδιακός χωρισμός της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, το σβήσιμο του τσιγάρου στο πρόσωπο του φροντιστή της Φίνος Φιλμ Παντελή Παλιεράκη αλλά και η δικαστική διαμάχη της με τον Αλέκο Σακελλάριο είναι μερικά μόνο από όσα έχουν γραφτεί για την ηθοποιό. Το 1972 η Αλίκη και ο Φίνος, συνεργάτες και κουμπάροι, έρχονται σε ανοιχτή αντιδικία. Η Αλίκη απευθύνεται στο Εργατοδικείο να λύσει τις οικονομικές διαφορές τους ενώ ο Φιλοποίμην την απειλεί με αγωγή, ζητώντας 6 εκατομμύρια που έχει πάρει προκαταβολή για ταινίες τις οποίες δε γύρισε ποτέ.
Αποτέλεσμα εικόνας για ανουσακη ελενη
Στο κινηματογραφικό φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1964 ένα ήταν το θέμα που συζητήθηκε στον τύπο: Το ντεκολτέ του φορέματος της νεαρής ηθοποιού Ελένης Ανουσάκη. Ήταν τόση η έκταση που πήρε το θέμα που ασχολήθηκε μέχρι κι ο εισαγγελέας της πόλης. Τελικά η ηθοποιός γλίτωσε τη μήνυση περι “προσβολής της δημοσίας αιδούς” και την επόμενη του φεστιβάλ φόρεσε ένα σεμνότερο φόρεμα. Ο ντόρος ωστόσο είχε γίνει και η ηθοποιός έγινε πρωτοσέλιδο. Το 1968 η τραγουδίστρια Μπέμπα Μπλας (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της Αγγελικής Κωνσταντοπούλου) ερμήνευσε το τραγούδι «Καράβι» και πήρε το πρώτο βραβείο σε ένα φεστιβάλ στο Βελιγράδι. Η ίδια νόμιζε ότι το τραγούδι ανήκε στον τραγουδιστή  Μίκι Γιαβρέμοβιτς, ο οποίος το είχε κλέψει από τον Ζαμπέτα. Ο γιουγκοσλαβικός τύπος όμως το ανακάλυψε και ο Γιώργος Ζαμπέτας έγινε πρωτοσέλιδο. Η Μπέμπα Μπλας βίωσε το φθόνο από την πλευρά των γυναικών συναδέλφων της αρκεί να θυμηθούμε το γεγονός που συντάραξε τη νυχτερινή Αθήνα, όταν η Παμέλα (παλιά τραγουδίστρια και ιδιοκτήτρια της «Νεράιδας») ανακοίνωσε ότι θα κατεβάσει τη μαρκίζα της από το κέντρο. Παραλίγο να την πλακώσει στο ξύλο.
Αποτέλεσμα εικόνας για Αλέκος Σακελλάριος
Από τα πλέον αστεία περιστατικά ήταν και ο γάμος του ηθοποιού Νίκου Φέρμα. Την ώρα που ο παπάς ετοιμαζόταν να ευλογήσει το ζευγάρι, ο δαιμόνιος κι αξέχαστος Αλέκος Σακελλάριος έριξε μέσα στο θυμιατήρι μια μικρή φλουδίτσα χασίσι. Άρχισαν λοιπόν όλοι οι προσκεκλημένοι να ζαλίζονται, μα πιο πολύ από όλους μαστούρωσε ο παπάς και  ο γάμος έγινε πανηγύρι…
Το 1965 στα γυρίσματα της μουσικής κωμωδίας «Μια τρελή τρελή οικογένεια» όλα κινδυνεύουν να τιναχτούν στον αέρα μετά το αληθινό χαστούκι που έδωσε ο Παπαγιαννόπουλος στη Μαίρη Αρώνη, όπως το απαιτούσε το σενάριο. Η ηθοποιός αποχώρησε από τα γυρίσματα με φωνές και επέστρεψε κάποιες μέρες αργότερα έπειτα από άπειρα τηλεφωνήματα και μια ντουζίνα τριαντάφυλλα από τον Φίνο. Ο Θανάσης Βέγγος αν και ποτέ δεν έδωσε αφορμή για σχόλια στο τύπο, η οικονομική καταστροφή της εταιρείας του τον κάνει πρωτοσέλιδο στα λαϊκά έντυπα της εποχής.
Αποτέλεσμα εικόνας για Θανάσης Βέγγος
Αυτά είναι μερικά μόνο από μια σειρά γεγονότων που συγκλόνισαν τον καλλιτεχνικό κόσμο περασμένων δεκαετιών. Σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμη που αν και έγιναν πρωτοσέλιδα δεν λέρωσαν το μύθο των σταρ που εμπλέκονταν σε αυτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad